Saturday, October 27, 2012

Private Beach (2009)




これは私の初めて作ったビデオ作品で、NYで学生だった2009年制作です。"Private Beach"というタイトルは、私有の砂浜のことではなくて、自分の心の中にある自分だけの場所という意味でつけました。私は内向的なところがあるので、皆で共有する、社会的な世界や価値観だけでなく、皆の話の話題にはならないけど自分にとっては価値のある事を世界にみつけたり、空想をめぐらしたり自分だけの世界をもつことが大事で、それに助けられたりしあわせを感じたりします。でも誰でもそういう自分だけの大事な世界を持っているのではないかなと思うし、私は映像を作る事によって自分のその世界の一部をちょっとだけ皆と共有してみたいという思いもあってこの映像をつくりました。映像には、夏休みで日本に帰っている時に、小さいときからずっとよく滞在している、大好きな自然の多い場所で撮影したシーンが沢山でてきます。それから、雨。私は雨の音もにおいも感触も好きで、雨が世界と自分の間に入って守ってくれているような気がして安心します。
This is the very first video piece  I made in 2009 while I was a student at an art school.
 The title is not about the  private property I own but a private place in my mind.
As I am introverted, it is important for me to find something valuable in the world from my own point of view, as well as something that is socially important or common. Also it's important for me to keep my imaginary world, and it helps me go through the daily life and feel happy.
I think everyone has their own world that they keep to themselves, and I wanted to share mine a little bit by creating this video.
For this video, while I was back in Japan for the summer break,  I filmed many footage from my favorite place with beautiful nature, where I often stay since I was a baby. And, Rain. I love the sound and smell and the touch of rain and I feel as if rain is like a shelter from the world and protecting me.